Patronások Rómában - 2022.június 18-22.

"Miután Patronás éveinket megkoronáztuk az érettségi vizsgák befejezésével, eljött a kikapcsolódás ideje: Rómába látogattunk, az emberiség történelmének egyik, ha nem a legfontosabb helyszínére.

Az út megtervezése végig kísérte egész évünket, ebben Sümeghy Kata, iskolánk volt tanulója segített nekünk. Mindenki hatalmas izgalommal vágott neki a kalandnak és különös színezetet adott az utazásnak a tudat, hogy ez az utolsó közös kirándulásunk egy osztályként.

A szállásunk a Szent István házban volt, ami egy kis “magyar sziget” a belváros közelében. Minden napunk tele volt izgalommal. A Colosseumnál megemlékeztünk az ott lezajlott gladiátorharcokról, megtekintettük Loyolai Szent Ignác szobáját, eltöltöttünk néhány csendes percet a Szent Pál-bazilikában és a Narancsligetben, gyönyörködtünk a városban és a Vatikánban a Szent Péter-bazilika kupolájából. Nem hagyhattuk ki a Pantheon, a Spanyol lépcső és a Katakombák meglátogatását sem, de még fagylaltkóstolásra és a tengerpartra is maradt időnk. Még tovább is sorolhatnám a felejthetetlen élményeket vagy akár az ínycsiklandozó vacsorákat, de rá kellett jönnünk, hogy Róma annyi látnivalót rejt magában, hogy egy hónap is kevés lenne mindent végig járni. Éppen ezért dobtunk pénzt a Trevi-kútba, hiszen úgy tartják, így visszalátogat még az ember a városba.

Számtalan élménnyel gazdagabban tértünk haza és bár tudjuk, a kapcsolat fent fog maradni közöttünk, mind úgy érezhetjük, méltó lezárása volt ez Patronában eltöltött közös éveknek.

Hálásan köszönjük Réka nővérnek, hogy megszervezte és lehetővé tette számunkra ezt az utazást!"

Czire Hanga

Ne jelenjen meg a nyitóoldalon